Labels

Freitag, 17. September 2010

Indsamling af børns vitser

Det overordnede emne for dette undervisningsforløb er indsamling af børns vittigheder. Derfor er min opgave at indsamle et antal vitser, som børn fortæller. Jeg har altså prøvet at finde nogle "informanter", dvs. nogle børn, der kunne fortælle mig vitser. Men det var noget af en udfordring, også fordi jeg er stoppet i børnehaven som pædagogmedhjælper for tiden, netop for at have nok tid til studiet! Det andet problem jeg havde i mit lille feltarbejde var, at de få børn jeg kunne snakke med, fortalte mig nogle mærkelige vittigheder?! Vitserne er fortalt på opfordring af mig i den børnehave jeg har arbejder i.

Lana på 5 år fortæller følgende vittighed:

,,Et gris går hen til nogle køer der på marken. Og køerne siger at de ikke har noget græs, men det HAVDE de altså!”

Carl-Jonte på 4 år fortæller en vittighed som er næsten lige så godt!:

En marienhøne flyver hen til en giraf og siger til den:,,Hvad er det for et hovede du har?!”

Det er som om børnene fortæller vittighedens pointe...måske skulle jeg hurtigt få fat i nogle ældre børn...


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen